NutriFeron untk anak demam





Nampak kotak memang kecil. Dalam kotak ni ada 30 sachet kecil yang sangat power. Dan lama sebenarnya saya tak consume NutriFeron ni. Apa sebab saya mula beli dan pastikan NutriFeron ni sentiasa ada dalam simpanan. Kaum Ibu-ibu ni, bila hal berkaitan dengan anak-anak, mereka akan jadi super alert. Semua ibu-ibu kalau boleh tak nak anak mereka tak sihat, even selsema sekali pun, apatah lagi demam dan batuk.

Saya seorang ibu yang PJJ atau LDR. Saya bekerja dan anak-anak tinggal bersama saya. Saya yang uruskan anak-anak sendiri tanpa bantuan dari bibik etc.  Anak sakit adalah antara benda yang saya paling nak elak. Bila anak sakit, paling tidak kena amik cuti. Anak saya 3, jadi kalau anak demam tu biasanya berjangkit-jangkit. Jadi faham-faham la kan.  


Nak dijadikan cerita,anak bongsu saya demam dan batuk secara tiba-tiba. Tengah setel kerja di pejabat,tiba-tiba dapat satu pesanan whatsapp dari penjaga si bongsu dari taska. “Puan,Hani demam, badan agak panas,38,1”. Hati dah tak keruan. Dah tak dapat focus dah pada kerja.
Bila anak demam, rutin kita biasa la, bagi ubat PCM dan ubat batuk yang dibekalkan dari klinik. Tapi bila demamnya kebah secara on off, hati ibu mana yang tak risau dan cuak. Ubat dah hampir habis sebotol, tapi demam dan batuk masih on off seperti awal-awal kena. Lagi cuak bila suhu badan anak start naik bila malam.

Rupa baru NutriFeron
source : shaklee.com.my

Demam si bongsu masih ada even ubat dh habis. Otak ligat berfikir nak buat macamana untuk hilangkan demam anak yang on off. Nak dijadikan cerita, saya teringat ada 1 sachet NutriFeron yang saya dapat masa menghadiri satu bengkel nutrisi. Berbekalkan sachet yang saya ada tu, saya bahagikan kepada 3 bahagian. So, bermulakan si bongsu minum susu bersama NutriFeron ni. Awal-awal saya tak berharap sangat apa-apa ‘keajaiban’. Baru bagi satu bahagian tak kan dah ada tandakan. Tapi,dah alang-alang buka, saya habiskan NutriFeron tu.


Alhamdulillah, bermula minum susu selepas maghrib, pukul 2.30 pagi si bongsu kejut mintak susu lagi dan last skali pukul 7 pagi minum susu. Semua susu tu saya campurkan dengan NutriFeron dalam jumlah yang kecil. By the time si bongsu nak ke Taska, suhu badan dah kembali normal.
Saya bukanlan seseorang yang menolak terus kepada ubat-ubatan. Saya masih ke klinik berjumpa doctor, dan mengikut nasihat dari doctor jika berkaitan dengan perubatan. Tapi saya juga percaya kepada pemakanan yang sihat dan pengambilan nutrisi yang betul, bersih dan diyakini.


Feel free  untuk hubungi saya jika terdapat sebarang pertanyaan mengenai produk ini atau apa-apa yang berkaitan dengan produk Shaklee di nasriaheid@gmail.com atau whatsapp 012-9553405

No comments:

Post a Comment