Jimatkan Masa...Amalan Simple Banyakkan Susu Ibu, Susu Meriah,Baby Happy

Ramai dikalangan ibu-ibu hebat ni yang mengalami masalah kekurangan susu badan. Bila susu badan kurang, anak mula la meragam, pengasuh plak bising-bising. Sungguh tak bestkan...Masalah kekurangan susu badan ni la antara punca ramai ibu yang memberikan susu formula kepada anak. Selain dari kerap menyusukan bayi, pemakanan,tahap stress juga mempengaruhi penghasilan susu ibu.


Bagi ibu yang bekerja, sememangnya mempunyai waktu yang terhad untuk menyusukan bayi. Jika ade pun hanya selepas waktu kerja atau malam. Selain dari kerap menyusukan bayi, ibu-ibu juga disarankan untuk lebih kerap mengepam susu badan. ramai yang tidak endahkan konsep 'Supply and demand' ni.

Kadar penghasilan susu ibu akan bertambang bila ia dirangsang dengan lebih kerap. Jadi, dengan pelbagai jenis dan jenama pam susu yang ade dipasaran sekarang ni, mungkin dapat membantu para ibu yang bekerja untuk memastikan penghasilan susu badan tidak menyusut apabila anda mula bekerja.

Entry saya kali ni bukan la untuk berdiskus tentang pam susu, tapi lebih kepada berkongsi amalan yang simple dan sangat-sangat mudah untuk banyakkan susu ibu. Amalan ini tidak memerlukan masa yang agak lama,tapi tidak keterlaluan jika saya katakan ia mengambil masa tidak kurang dari 3 minit setiap hari. Cepat bukan??  Selain dari pengambilan air masak yang mencukupi, pemakanan yang seimbang dan bernutrisi juga penting dalam menghasilkan susu ibu yang penuh berkhasiat.

Pengambilan vitamin atau makanan tambahan yang betul dapat membantu ibu-ibu memperbanyakkan susu badan. Sesetengah orang main hentam je kalau nak amik vitamin atau suplement. Seelok-eloknya,fahami dulu fungsi setiap vitamin atau makanan tambahan yang anda nak ambil.


Amalan ini bukan saja dapat membantu banyakkan susu ibu, tapi,insyaallah,ia juga dapat membantu para ibu agar sentiasa cergas melakukan kerja-kerja harian di tempat kerja,serta di rumah. Tiada lagi letih lesu kerana penat bekerja. Video kat bawah ni salah satu dari testimoni seorang ibu bekerja yang berjaya memperbanyakkan penghasilan air susu.




Teruja nak banyakkan susu ibu kurang dari 3 minit sehari?? KLIK dan dapatkannya sekarang.

p/s : Setiap pembelian melalui blog ini @ secara terus dengan saya, anda layak mendapat KONSULTASI PERCUMA dari saya.

Nasriah Ashikin
Shaklee ID : 881959
SMS/Whatsapp : 012 9553405
Email : nasriaheid@gmail.com

No comments:

Post a Comment