Set Ibu Hamil Shaklee- Terbaik Untuk Ibu Dan Bayi

Hamil merupakan saat yang paling dinantikan oleh setiap wanita yang bergelar isteri. Anak merupakan pelengkap pada sesebuah rumahtangga, dan tidak semua wanita berpeluang mengalami pengalaman hamil. Tempoh kehamilan merupakan saat yang amat penting buat si ibu dan juga bayi dalam kandungan. Bila disahkan hamil,ibu seharusnya berusaha untuk menyediakan nutrisi dan zat-zat yang mencukupi bukan hanya untuk badan malah untuk perkembangan janin.

Trimester pertama merupakan antara tempoh-tempoh penting perkembangan seorang bayi. Ibu perlu menyediakan vitamin yang mencukupi. Pada trimester ini otak,saraf tunjang dan jantung bayi sudah mula terbentuk, dan proses-proses penting juga berlaku pada trimester ini. Jadi zat-zat yang mencukupi amatlah mempengaruhi dalam menyokong pembentukan organ-organ utama bayi. Pada tempoh ini juga,ibu hamil perlu menjaga pemakanan bagi memastikan badan dan rahim cukup kuat untuk 'memegang' bayi.

Set Ibu Hamil Shaklee merupakan salah satu pilihan terbaik bukan sahaja untuk kesihatan ibu hamil,malah untuk bayi yang dikandung. Set ibu Hamil ini terbahagi kepada 2, iaitu Set Ibu Hamil Trimester Pertama dan juga Sei Ibu Hamil Trimester ke 2 dan ke 3. Set ini di bahagi kepada 2 kerana peringkat kehamilan memerlukan nutrisi tambahan bagi membantu proses pembesaran bayi yang sihat,kuat dan cerdas.

Memilih vitamin semasa hamil adalah sama penting dengan memilih vitamin selepas bersalin. Pemilihan pil yang semberono boleh mengakibatkan kemudaratan lain pada tubuh kita. Ada banyak pil antenatal yang tidak hancur dalam tubuh,jadi,seelok-eloknya kita perlu elakkan keadaan seperti ini. Sebab itulah ramai ibu-ibu yang bijak dan mengutamakan kesihatan diri serta bayi memilih Set Ibu Hamil Shaklee.

Apakah Set Ibu Hamil Shaklee??

Set Ibu Hamil Shaklee
Trimester Pertama
1) Vita-Lea Iron Formula
  • Vita-Lea merupakan multivitamin dan multimineral lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Multimineral adalh sangat diperlukan oleh tubuh kita. Ini kerana,dengan pengambilan multivitamin, ia dapat memastikan tubuh kita mendapat zat dan mineral penting yang mencukupi. Zat dan mineral penting yang diperlukan oleh badan ini sangat penting untuk tubuh badan yang sihat secara optimum.
  • Zat besi yang terdapat dalam Vita-Lea juga amat membantu ibu-ibu hamil. ini kerana,kebiasaannya ibu hamil memerlukan zat besi,dan kebanyakkan ibu hamil juga mengalami masalah kekurangan zat besi. Jika masalah ini tidak diendahkan,ia boleh menyebabkan ibu hamil lesu,mudah pitam,kurang kesntrasi dan lemah daya ingatan.
Lagi info mengenai Vita-Lea

2) Vitamin C ( Chewable Vitamin C/ Sustain Release Vitamin C)
  • Vitamin Shaklee menyediakan 2 pilihan Vitamin C, Sustain Release dan Chewable Vitamin C. Kedua-dua Vitamin C ini mempunyai fungsi yang sama. Tapi kebanyakan ibu hamil memilih Chewable Vitamin C kerana ia dapat menghilangkan rasa loya dah pahit mulut yang dialami oleh ibu hamil pada peringkat awal kehamilan.
  • Vitamin C juga dapat meningkatkan sistem imunisasi badan ibu serta bayi serta juga dapat membantu mencantikkan kulit.

3) B-Complex
  • B-complex shaklee merupakan antara B-Complex yang terbaik ada dipasaran. ia lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh badan. Vitamin B diperlukan oleh badan untuk membantu tubuh agar sentiasa bertenaga,lebih fokus,dan untuk kestabilan emosi. Vitamin B-complex juga merupakan vitamin anti-stress.


4) Ostematrix (Calcium & Magnesium)

  • Kalsium merupakan mineral penting untuk pembinaan tulang,darah serta saraf dalam tubuh manusia.Pengambilan kalsium untuk ibu mengandung sangat penting.
  • Kalsium merupakan antara komposisi mineral yang paling tinggi terdapat dalam susu ibu. 


Pada trimester kedua pula:

Set Ibu hamil Shaklee
Trimester Kedua dan Ketiga 
5) Omega Guard
  • DHA merupakan asid lemak perlu yang terdapat dalam badan kita terutamanya pada otak.DHA sangat penting untuk perkembangan otak dan perkembangan janin juga. DHA juga terdapat dalam retina mata,dan organ badan yang lain.
  • Ibu merupakan peyumbang kepada DHA bayi yang dikandung,ini kerana bayi tidak dapat menghasilkan DHA sendiri. Ketika dalam kandungan, bayi mendapat DHA dari ibu melalui plasenta. Jadi secara tak langsung,ibu hamil akan mengalami kekurangan DHA. 
  • Pakar juga mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu hamil dan ibu yang menyusukan bayi. DHA mencukupi dapat membantu perkembangan fetus dan kesihatan ibu itu sendiri.

Energizing Soy Protein (ESP)
  • Protein merupakan makanan asas sel. Bila sel sihat,badan dan organ kita juga sihat. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu
  • Protein juga dapat membantu mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • Protein diperlukan untuk membina enzim,hormon dan antibodi.
  • Pengambilan ESP dapat membekalkan tenaga yang berkekalan untuk ibu hamil untu jangka masa yang panjang. Pengambilan ESP bersama dengan Set Ibu Hamil Shaklee juga dapat membantu mengoptimumkan kadar penyerapan vitamin-vitamin yang lain. Secara tak langsung,pengambilan ESP dapat memnjadikan kulit lebih cantik,gebu dan kurang kedutan.

Dengan mengambil nutiris lengkap dan berkhasiat ketika sepanjang kehamilan merupakan asas kepada :-
  • Perkembangan minda dan otak bayi yang meneluruh serta sempurna.
  • Dapat mencegah bayi dari terkena jaundice dan membantu perkembangan bayi yang sihat.
Jadi,kalau nak pilih vitamin,pastikan ia benar-benar selamat untuk ibu dan bayi. Sebab itula ramai yang yakin Set Ibu Hamil Shaklee ini terbaik untuk ibu dan bayi. 


Bagi anda yang memerlukan vitamin untuk ibu hamil dari Set Ibu Hamil Shaklee, Boleh menghubungi saya di SINI.
Untuk respon segera dari saya..sila sms <Nama>< 'Set Ibu Hamil Shaklee'> di no 012-9553405 (nas)

No comments:

Post a Comment