ESP dan ibu hamil

Energizing Soy Protein Shaklee ni merupakan sumber protein yang tulen..Dihasilkan secara semulajadi,bebas kimia,dan bebas dari semua bahan buatan sintetik. Nama pun Energizing Soy Protein,semestinya ia dihasilkan dari sumber soya la kan. Daripada kajian juga mendapati,soya ni merupakan sumber protein yang bagus dan unggul.

Soya bukan hanya merupakan sumber protein yang baik,malah soya juga mengandungi 5 vitamin B, kalsium dan isoflavon. Kesemua nutrisi ini amat diperlukan untuk membantu proses pertumbuhan dan tumbesaran janin. Tambahan pula,nutrisi-nutrisi ini juga penting dalam membantu mengekalkan kesihatan ibu itu sendiri.




Setiap ibu yang hamil semestinya mencari yang terbaik untuk kandungannya. Pemakanan yang seimbang dan sihat perlu dititikberat. Pengambilan nutrisi yang mencukupi untuk ibu dan bayi dalam kandungan amatlah penting. Protein merupakan nutrisi yang perla ada dalam menu harian ibu hamil.

Protein merupakan makanan kepada sel tubuh kita. Jadi dengan mengambil protein yang mencukupi setiap hari dapat membantu dalam mengekalakan dan pembentukan sel baru dalam badan. Jadi,semestinya ibu-ibu yang hamil seharusnya memastikan pengambilan protein harian adalah mencukupi. Ini penting untuk memastikan proses pembentukan sel yang sihat,dan juga proses prekembangan janin tidak terganggu.

Bagi memastikan tumbesaran janin yang lebih sihat,sumber vitamin B adalah sangat penting, terutamanya vitamin B6 bagi membantu pembentukan saluran penghantar isyarat daripada otak iaitu neurotransmitter. Manakala untuk ibu-ibu pula,vitamin B dapat membantu mengurangkan serta mencegah mual dan muntah pada awal kehamilan.

Ape lagi yang bagusnya ESP ni untuk ibu hamil??
Selain daripada protein,vitamin B,ESP juga mengandungi asid folik..Asid folik dapat membantu mencegah daripada terjadinya kecacatan janin dalam kandungan.

No comments:

Post a Comment