Panduan Memilih Vitamin : B Complex

imagesbbbb imagesbbbb
Sumber B Complex Semulajadi
 
 Nak makan vitamin ni,bukan boleh main beli je...Keberkesanan vitamin ni juga tidak bergantung pada harga yang mahal,juga tidak bergantung pada jenama yang terkenal..ia tidak menjamin kepada bagus atau tidak vitamin itu.

    Kali ni saya kongsikan bagaimana untuk memilh vitamin B Complex yang baik. Tapi sebelum tu kena tahu juga kenapa kita perlukan Vitamin B Complex?? Vitamin B Complex ni penting untuk :-

  1. Memerangi badan dari kelesuan
  2. Memelihara kesihatan mental serta membantu mencegah depresi. Sebab itu vitamin B Complex ini sangat penting bagi orang yang sentiasa sibuk.
  3. Vitamin B Complex juga dapat memberikan tubuh tenaga extra. Bagaimana?? Vitamin B Complex membantu perlepasan tenaga dari makanan yang kita ambil.
  4. Pengambilan gula, alkohol dan pil perancang juga meningkatkan keperluan Vitamin B Complex dalam badan kita.
  5. Untuk menjaga saraf yang sihat, Vitamin B merupakan komponen penting.
  6. Korang selau stress???stress dengan keje?? Jalan jammed?? Stress dengan macam-macam lagi?? Vitamin B amat penting terhadap orang yang selalu stress.

Bagaimana untuk memilih vitamin B Complex yang bagus??

  • Untuk memilih vitamin B Complex, pastikan B Complex yang bersumberkan kekayaan yis.
  • Jenis B complex yang terbaik biasanya daripada dua sumber iautu yis bir dan yis primer seperti torula.
  • B complex yang dipilih seharusnya mengandungi kesemua 8 vitamin B yang iiktiraf.
  • Pastikan juga, ia mengandungi sekurag-kurangnya 100 % peruntukan US RDA bagi BIOTIN dan ASID FOLIK. Perlu diingat,tidak banyak syarikat yang menghasilkan B Complex cuba untuk menghasilkan formula yang lengkap seperti ini.
Haa..kalau yang dah ada B Complex tu,cuba belek-belek botol tu...Tengok kat kandungan, cukup ke tak requirement yang sepatutnya kena ada. Kalau tak de..paham-paham la...hehehe..kena la cari B Complex yang ade semua keperluan.



Jika anda ada Sebarang Pertanyaan,konsultasi dan pesanan berkenaan vitamin dan makanan tambahan, jangan segan untuk hubungi saya di :


Insyaalah saya akan cuba membantu.. [^_^]

No comments:

Post a Comment