Banyakkan Susu Ibu : Supplemen Ibu Menyusu


    Alhamdulillah,bersyukur sangat bila lebih ramai para ibu yang mula sedar dan berusaha untuk menyusukan bayi mereka secara esklusif. Sememangnya perasaan yang wujud antara ibu dan bayi amat berbeza. Ikatan dan aliran kasih sayang yg wujud memang sangat-sangat berbeza.  Menyusukan bayi bukanlah sekadar untuk memberikan rasa kenyang kepada bayi,tapi,khasiat susu ibu juga penting dam memainkan peranan yang besar terhadap bayi kita. Entry kali ni saya ambil dari blog Mommy Lyna.

   Kebanyakan daripada ibu-ibu yang menyusukan bayi secara esklusif mengamalkan pengambilan vitamin dari Shaklee. Rangkaian "Breastfeeding" atau "Set Breasfeeding" dari Shaklee telah mengubah dan membantu golongan ibu-ibu untuk menjalani hidup yang lebih bermakna.  Bukan sahaja berfungsi sebagai "Milk booster" (merangsang penghasilan air susu) malah, 'Set Breastfeeding" dari Shaklee juga merupakan vitamin dan keperluan lengkap untuk ibu yang menyusukan bayi. Vitamin dan mineral ini penting bagi ibu yang menyusukan anak supaya ibu :

     - Sentiasa Bertenaga
     - Dapat mengurangkan/mengawal tekanan @ stress
     - Mengelakkan kemurungan (meroyan)
     - Mengurangkan Sakit badan & urat
     - Mengurangkan mengantuk
     - Memperbaiki keintiman suami isteri
     - Untuk wajah yang berseri
     - Mencantikkan kulit dan kuku
     - Mengawal berat badan
     - Memperbanyakkan air susu ibu





Walaupun setiap hari kita mengambil dan mengamalkan pemakanan yang seimbang,tetapi banyak faktor yang menyebabkan penyerapan vitamin dalam badan terganggu, antaranya :

    - Cara penyediaan @ masakan yang merosakan vitamin makanan
    - Tekanan
    - Udara yang tercemar
    - Usus kotor
    - Kurang rehat dan kurang tidur
    - Pemakanan yang tidak seimbang


Set Breastfeeding dari Shaklee ini merupakan pilihan yang ada untuk ibu yang menyusukan anak. Ini kerana,ibu menyusukan anak memerlukan vitamin yang merangkumi penjagaan keseluruhan badan. ( Ibu menyusukan bayi mempunyai tugas yang lebih : untuk dirinya,untuk anak dan juga suami. Penjagaan luaran dan dalaman adalah untuk diri ibu sendiri,untuk anak adalah SUSU IBU,penjagaan serta didikan,untuk suami perlukan layanan dari seorang isteri.

Memang dah ramai dah ibu-ibu yang bagi feedback positif tentang Set Breastfeeding Shaklee ni..Video kat bawah ni adalah testimoni ibu yang sangat berpuas hati deangan set breasfeeding ni.





Set Breastfeeding Shaklee merupakan set yang lengkap dengan vitamin-vitamin yang diperlukan oleh ibu yang menyusukan bayi. Dan yang paling penting, vitamin Shaklee diperbuat dari bahan semulajadi yang tumbuh secara organik. Pastinya selamat tanpa keraguan...dan halal.


Hubungi saya segera untak dapatkan PAKEJ ISTIMEWA Set Breastfeeding Shaklee. Semestinya Hanya di Sufi's Secret.

hubungi : email [nasriaheid@gmail.com] / sms 012 9553405

No comments:

Post a Comment