Set Selepas Keguguran

Hamil sememangnya sesuatu yang indah. Tapi ramai juga ibu-ibu yang mengalami kesukaran dan kesedihan akibat dari keguguran. Tidak kiralah pada peringkat awal kehamilan atau pun pada peringkat akhir kehamilan. Apabila keguguran berlaku,si ibu seharusnya kuat dan tabah,si suami juga perlu memainkan peranan yang amat penting. Ini kerana emosi seorang wanita yang mengalami keguguran amatlah sensitif.

Jika tidak diendahkan,si ibu boleh mengalami tekanan perasaan dan sukar mengawal emosi mereka. Bercakap tentang keguguran, si ibu perlu mengambil vitamin yang sepatutnya. Pada umumnya,vitamin yang di perlukan oleh ibu yang mengalami keguguran adalah sama dengan vitamin yang di ambil oleh ibu berpantang. Apakah vitamin yang sesuai untuk ibu selepas keguguran. Untuk FAQ Set Selepas Keguguran, anda boleh ke BLOG INI

Set Selepas Keguguran
Set Berpantang untuk ibu keguguran ni mengandungi 4 vitamin utama.

Vita-Lea Multivitamin dan Mineral Lengkap Dengan Zat Besi

Zat besi merupakan komponent penting dalam penghasilan sel darah merah. Bagi ibu yang mengalami keguguran,tidak kiralah pada peringkat awal atau akhir kehamilan,mereka berisiko mengalami masalah kekurangan darah. Tanpa zat besi yang mencukupi,ibu akan mudah pitam dan pucat,mengalami kelesuan dan boleh menyebabkan pitam atau pengsan. Multivitamin ini merupakan vitamin penting dan perlu diambil oleh ibu yang mengalami keguguran,kerana ia juga membantu menampung nutrisi dan vitamin yang tidak dapat diperolehi dari sumber makanan harian.

B- Complex

B-Complex juga dikenali sebagai vitamin penenang sel. Bila sel dalam badan kita 'tenang',insyaallah kita akan dapat mengawal tubuh kita. Kebanyakkan  ibu-ibu yang mengalami keguguran akan menghadapi tekanan perasaan dan stress yang tinggi. Vitamin B- Complex juga sangat bagus dalam membantu proses pemulihan bagi ibu yang mengalami keguguran selain dari dapat meningkatkan sistem imuniti badan si ibu.


Vitamin C

Vitamin C membantu badan kita sembuh dari luka atau penyakit dengan lebih cepat. Vitamin C diperlukan oleh badan bagi membentuk dan meningkatkan antibodi. Selain dari itu juga,vitamin C juga membantu dalam pembentukan kolagen dalam badan. Bila ade kolagen yang mencukupi,luka akan cepat sembuh kerana kolagen berfungsi untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh kita.

Zinc

Zinc adalah sangat penting bagi mempercepatkan proses penyembuhan luka. Bagi ibu-ibu yang mengalami keguguran,adalah amat penting memastikan luka cepat sembuh,terutamanya luka dalaman. Zinc juga amat penting untuk proses pertumbuhan dan juga dapat membantu mengurangkan masalah rambut gugur.


Nampak memang banyak vitamin untuk di ambil..tapi jangan risau,setiap pembelian yang dibuat akan disusuli dengan free consultation tentang pengambilan vitamin yang betul,dan bagaimana untuk mengoptimumkan penyerapan vitamin yang anda ambil.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk-produk Shaklee boleh :

Hubungi saya di : 012 9553405- Shikin (sms/whats app)
Fb                    : Nasriah Ashikin Mat Nadzir 
                                         @

 Fan page : Sufi's Secret Vitamin Shop...(dapatkan pelbagai tips kesihatan semulajadi disini)

No comments:

Post a Comment