Kekal langsing di musim raya dengan Omega Guard

Dah tak lama dah Hari Raya bakal menjelang...Kalau raya,semestinya banyak rumah terbuka yang nak kena jelajah..betul tak?? Bila sebut je rumah terbuka masa raya,juadah yang terhidang pastinya yang 'sedap-sedap',rendang,kuah kacang,ketupat pulut,ketupat nasi,nasi tomato...banyak lagi la..kalau nak listkan semua,memang alamatnya tak cukup ruang la untuk entry kali ni...Tu tak kira dengan kuih-muih lagi,yang tredisional,kuih moden...memang penuh meja...Tapi bukan jenis kuih dan juadah yang saya nak share kali ni...Ape yang saya nak kongsikan bagaimana nak kekal langsing dimusim raya...

credit pict to www.trymasak.my

Yela..kalau di bulan puasa,kita dah tahan nafsu makan dan laian-lain..dan saya percaya,ramai juga yang berjaya mendapatkan berat badan ideal dan langsing semasa raya. Tapi,bila dah pegi ke rumah terbuka raya ni,ramai juga yang kalah dengan godaan juadah yang terhidang (macam saya..kikiki..)..akibatnya...berat badan naik balik...badan langsing dah mula mengembang....



Apa yang saya amalkan untuk kekalkan berat badan semasa puasa,senag cite,nak kekal langsing masa musim raya ni,dengan mengamalkan pegambilan Omega Guard Shaklee. Tapi macamana Omega Guard ni dapat membantu??

Ramai yang beranggapan Omega Guard ni untuk kecerdasan dan kekuatan memori sahaja..tapi,fungsi Omega Guard ni lebih dari itu..

1. Omega Guard dapat membantu kita memberikan rasa kenyang.

Kandungan Omega 3 yang terdapat dalam setiap soft gel Omega Guard dapat membantu badan untuk bertindak balas dengan hormon leptin dengan lebih berkesan. Leptin merupakan hormon yang dihasilkan oleh sel lemak dan leptin ini juga memberikan isyarat kepada otak kita yang badan kita sudah mendapat lemak yang mencukupi. Dengan isyarat ini jugala akan membantu otak kita membuat keputusan yang kita sudah kenyang.

Pernah tak korang mengalami keadaan dah makan banyak dah.tapi asyik lapar memanjang...tak cukup-cukup..Keadaan ni berlaku mungkin kerana 2 sebab...1- Kerana badan kita tidak mendapat nutrisi yang mencukupi..2- Sama ada hormon leptin yang dihasilkan oleh badan kita tidak dapat sampai atau terhalang untuk sampai ke otak. So,bila Omoga cukup dalam badan,secara tak langsung ia dapat membantu leptin untuk sampai ke otak tanpa halangan.

2. Omega Guard membantu membakar dan flush lemak dalam badan.

Lemak tepu yang terkumpul dalam badan kita memerlukan lemak yang baik bagi tujuan penyingkiran lemak-lemak jahat ni. Bagaimana?? Kehadiran lemak baik dalam badan membantu mengurai dan membakar lemak-lemak terkumpul ni. So,kalau terlebih ambik makanan berlemak masa pergi open house tu,balik umah boleh terus amik Omega Guard. 

Jadi...jangan risau-risau nak ke open house masa raya...Jangan takut nak menikmati juadah yang terhidang kat open house...Omega Guard kan ade..



Dah tak perlu risau nak kekalkan badan langsing di musim raya...Nak??Jangan segan-segan untuk hubungi saya di antara yang berikut...Atau pun anda juga boleh terus je ke mana-mana Branch Shaklee yang berdekatan dengan anda,dan beli menggunakan ID Shaklee saya (881959)..untuk mendapatkan harga yang lebih berbaloi-baloi...

HIDUP BIAR SEDAP,LAGI SEDAP BILA SIHAT

Shikin [ Shaklee ID : 881959]
Shaklee Independent Distributor at Kuantan,Pahang
Penghantaran ke seluruh Malaysia.
Hubungi saya untuk order dan free consultation*
012-9553405 / nasriaheid@gmail.com/ Facebook : Nasriah Ashikin Mat Nadzir

Fanpage : www.facebook.com/sufisecret sila LIKE untuk tip-tip cantik dan sihat

Insyaalah saya akan cuba membantu.. [^_^]


No comments:

Post a Comment