Vitamin Shaklee untuk Masalah Buasir...

       Buasir ni memang semua orang tak nak...ye la kan,dah namanya pun penyakit..mana ade orang nak...Klau ade tu,mesti ade yg shock kat mana- mana tu...hehehe

       Sebelum saya dok cakap macam- macam lagi,baik saya citer skit la,ape benda la Buasir ni...Kalau yang mengalami Buasir ni,tahu la kan macamana..Klau orang yang tak pernah alami Buasir ni..macamana nak tau...

Gejala / Simptom Awal Buasir

       Pernah tak korang mengalami pendarahan ketika membuang air besar?? Bukan ape,ini merupakan tanda-tanda awal penyakit buasir..Tapi,pendarahan masa 'berbisnes' ni dianggap gejala biasa pada masyarakat kita..masalah ni biasanya terjadi pada peringkat umur yang produktif (antara 20-30 thn)

Tetapi,jika korang mengambil karbohidrat yang diproses terlalu banyak setiap hari..dan kurang mengambil serat..jadi,risiko untuk menghidapi buasir agak tinggi.


Simptom-simptom awal Buasir

1- Mengalami pendarahan semasa membuang air besar.

2- Mengalami pendarahan ketika kentut.

3- Rasa sakit dan berdenyut-denyut.

4- Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.

5- Darah yang menitik dan rasa tersembur keluar dari saluran dubur.

6- Ada juga pesakit Buasir ni tidak mengalami pendarahan, tapi,mereka hanya mengalami pembengkakan dubur.

7- Rasa bengkak / penuh di bahagian dubur selepas buang air besar. ( kadang-kadang rasa macam nak membuang lagi).


Buasir mengikut tahap         

           Jika anda pernah mengalami mana-mana masalah di atas...Kena berhati-hati..apa yang paling penting,amalkan pengambilan serat dan pemakanan seimbang. Seboleh-bolehnya,kurangkan pengambilan makanan karbohidrat yang diproses seperti roti putih,gula dan makanan yang diperbuat dari tepung.


Apakah Vitamin yang sesuai untuk pengidap Buasir??

    OMEGA GUARD
      - OmegaGuard merupakan minyak ikan yang mengandungi DHA dan EPA. Kedua-dua bahan bagus untuk sendi/otot, dan ia juga bagus untuk mengimbangi tahap kolestrol dalam darah.

      Bagaimana OmegaGuard dapat membantu
        
        - Buasir berlaku bila terdapat pembengkakan pada rektum.
        - OmegaGuard dapat mengecutkan otot yang bengkak pada rektum.
     - Penghidap buasir biasanya mengalami kesakitan kerana kesan tekanan otot dubur terhadap bengkak ini. Secara tak langsung ia akan mengganggu proses pembuangan air besar.

OSTEMATRIX.


        -    Kandungan magnesium yang terdapat dalam ostematrix dapat membantu melembutkan najis.
  - Ia dapat membantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar,dan menyelesakan pengidap buasir jika mereka mengalami luka dibahagian dubur.



ZINC COMPLEX


          - Zinc memang diperlukan untuk proses penyembuhan luka.

   -Bila pengidap Buasir yang mengalami luka dibahagian dalam dubur,pengambilan Zinc Complex adalah amat disarankan untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka ini.





Selain dari mengambil vitamin..pemakan yang seimbang dan tinggi serat juga amat penting..lagi-lagi pada anda yang kerap atau mudah mengalami sembelit. Tetapi,jika anda mempunyai masa yang terhad dan sangat sibuk untuk mengamalkan pengambilan serat...Anda juga boleh mencuba :


ALFALFA


  - Alfalfa sangat bagus untuk detoksifikasi, dan juga dapat membantu mengurangkan sembelit kerana kandungan seratnya yang tinggi.

      - Alfalfa juga bagus untuk sistem penghadaman yang baik.


HERBLAX 


 - Herblax merupakan laksatif yang sangat lembut. Ia bertindak secara lembut terhadap usus,dan   yang paling menarik,ia tidak menyebabkan cirit-birit. Mengandungi daun Senna yang amat terkenal sebagai sejenis bahan julap, Herblax juga disediakan dalam bentuk tablet. Herblax juga dapat membantu proses pembersihan usus dan toksin yang berlebihan dalam badan.





     Apa-apa pun yang kita ambil dan makan,perlu diingat,pengambilan air kosong adalah sangat penting,dan disyorkan anda mengambil sekurang-kurangnya 8 gelas sehari...Sebab,sembelit boleh jadi semakin teruk bila kita mengambil serat,tapi kurang mengambil air masak. 

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang Produk Shaklee, boleh hubungi saya di :

SHIKIN
ID 881959

Insyaalah saya akan cuba membantu.. [^_^]

No comments:

Post a Comment