Manfaat minyak ikan : Shaklee Omega Guard


        Memang banyak terdapat produk minyak ikan dipasaran. Kita sebagai pengguna,tinggal pilih je nak yang macamana. Tetapi,sebagai pengguna,kita harus bijak memilih. Jangan hanya bergantung semata-mata pada jenama, kualiti juga merupakan antara faktor penting yang perlu diambil kira. Lagi-lag jika ia berkaitan dengan apa yang kita makan dan ambil. Makanan kita seharusnya SUCI,BERSIH dan SELAMAT. Bukan sahaja selamt untuk badan,tapi juga selamat untuk sekeliling kita.  Dan,yang paling penting,ia dapat memberikan manfaat yang optimum terhadap tubuh badan kita.


       Sentuh pasal minyak ikan, kali ni saya ingin kongsikan tentang minyak ikan Shaklee,atau Omega Guard. Kenapa Omega Guard?? 

Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan, BUKAN dari hati minyak ikan
    Minyak ikan yang diekstrak dari ikan adalah lebih tumpat berbanding dengan minyak ikan yang diekstrak dari hati ikan. Omega Guard juga merupakan minyak ikan yang paling tulen yang berada di pasaran berbanding dengan jenama lain. Mengapa ia dikatakan  paling tulen??Kerana  Minyak Ikan dari Shaklee ini 


  • Mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA

  • Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan DHA
  • Penghasilan Omega Guard dibuat melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul bagi mengekstrak asid lemak omega-3 paling TULEN dan paling SEMULAJADI. Proses ini juga menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti - plumbum,merkuri,arsenik,kadmium,dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl )- merupakan bahan kimia industri yang sangat bertoksik.
Omega Guard
Manfaat Utama Omega Guard Shaklee:


  • Asid lemak omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard dapat membantu mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang mana ini akan menyebabkan berlakunya Gejala PMS. Pengambilan Omega Guard secara konsisten juga dapat membantu menjadikan kulit lebih berseri-seri dan kemerah-merahan.



  • Jika diambil secara berterusan dapat mencegah penyakit saluran darah dan strok.- kandungan DHA dan EPA dapat menentang thrombosis,tekanan darah tinggi melincirkan saluran darah dam melancarkan peredaran darah. 



  • Pengambilan Omega Guard oleh wanita mengandung dapat membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin. DHA sangat penting dan merupakan nutrien penting untuk otak,sistem saraf dan retina. DHA juga bermanfaat untuk meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran,mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran serta mencegah migraine.

  •  Pengambilan Omega Guard juga dapat meningkatkan sistem imuniti badan dan juga dapat menyihatkan paru-paru. Pengawalan sistem imuniti badan dapat memperbaiki alahan kulit,psoriasis,bronkitis,athma,hepatitis,SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

  • Minyak ikan Shaklee ini juga bermanfaat bagi menetang kanser. Kajian telah menunjukkan Omega-3 dapat membantu mencegah kanser paru-paru,payudara,prostat,dan kolon. Omega-3 juga dapat meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan serta membantu pankreas pesakit kanser agar berfungsi dengan lebih baik dan effektif.

  • Asid lemak omega-3 juga dapat membantu memelihara kesihatan sendi.Asid lemak omega-3 ini berfungsi seperti pelincir kepada semdi-sendi kita. Maslah arthritis,gout dan masalah sendi juga dapat dielakkan.

  • EPA dan DHA juga dapat membantu mencegah insomnia serta mengurangkan tekanan. Ini kerana EPA dan DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental.

  *produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Jika anda ada Sebarang Pertanyaan,konsultasi dan pesanan jangan segan untuk hubungi saya di :



No comments:

Post a Comment