Lecithin Shaklee: Lemak Cair Kulit pun Cantik

   Bulan ni saya memang ambik Lecithin ni..lepas suami pulang bercuti last month,lemak-lemak ni memang membiak dengan jayanya...Aim bulan ni nk buang lemak dgn jayanya... >_<


  Sekarang ni saya memang mengambil Lecithin Shaklee. So,saya nak cerita sikit la tentang Lecithin Shaklee ni..Sebenarnya sesiapa yang mengambil Lecithin ni bukan saja dapat mencairkan lemak yang berlebihan dalam badan,tapi secara tak langsung akan dapati kulit dan rambut mereka lebih sihat dan cantik..

  Kalau nak tahu, Lecithin ni merupakan hasil gabungna kolina, inosite dan asid-asid lemak penting yang lain... Setiap sel dalam badan kita memerlukan Lecithin ni. Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neorotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya Lecithin Shaklee merupakan sumber utama kolina.
   Antara faedah dan manfaat yang kita boleh dapat bila kita amalkan Lecithin ni ialah :

  • Lecithin ni dapat mengemuls lemak dalam darah. Lecithin ni ialah pengemulsi lemak semulajadi. Secara tak langsung ia juga dapat membantu membersihkan saluran darah dalam badan kita. Bila darah dalam keadaan bersih,barulah muka pun berseri-seri.

  • Bagi yang mengalami masalah kulit kering juga memang sangat-sangat sesuai untuk mengambil Lecithin ni. Dengan pengambilan Lecithin ni, ia dapat membantu mengekalkan kandungan air dalam kulit.

  • Lecithin juga dapat membantu meningkatkan kecerdasan otak seta mengurankan masalah nyanyuk. Ye la,bila lemak dalam badan kurang, badan rasa ringan,nak buat kerja pun cepat dan lebih semangat. 

       Badan kita memerlukan vitamin A,D,E dan K. Sebab itulah,walaupun kita mengambil makanan berkhasiat,badan kita masih lagi sukar untuk menyerap semua vitamin-vitamin yang ada dalam ,makanan. Dengan pengabilan Lecithin ni,ia dapat membantu penyerapan vitamin A,D,E,K ni.

       Alhamdulillah,baru-baru ni saya dapat feedback positif dari seorang customer saya yg mengambil Lecithin Shaklee ni. Sebelum ambik Lecithin ni dia mengalami masalah pembuangan air besar. Selepas beberapa hari ambil Lecithin Shaklee ni,Alhamdulillah,pembuangan air besar lebih senang. Syukur sangat2 dapat juga saya bantu kenalan dan customer saya diluar sana.

  Anda yang belum cuba tu bila lagi nk try?? Insyaallah tak rugi try..Kalau kita boleh beli baju yang mahal-mahal,handbag yang mahal-mahal,tudung pun yang mahal-mahal...tak salah rasanya jika kita beli vitamin yang berkualiti untuk kesihatan tubuh badan kita...Kerana,kesihatan adalah sesuatu yang sangat berharga dan tinggi nilainya...Betul tak?


   Nak Cuba??? Tak tau nak ambil vitamin yang mana??
Boleh hubungi saya di (nasriaheid@gmail.com) / SMS@Whatsapp (012-9553405)




  

No comments:

Post a Comment